Říká se, že kdo se moc ptá, moc se doví, což při výběru skleníku jistě není na škodu. Abyste se moc ptát nemuseli a přitom se hodně dozvěděli, připravili jsme pro vás výběr nejčastějších dotazů, které se týkají účtování cen.

(Odpověď zobrazíte/skryjete kliknutím na vybranou otázku…)

Dotazy k cenám skleníků
Ve srovnání s konkurencí se mi zdá cena Vašich skleníků o něco vyšší. V čem jsou vaše skleníky lepší?

U skleníků je to stejné jako u aut – za více peněz získáváte vyšší užitnou hodnotu. Jenže zatímco u aut každý chápe, že v Mercedesu bude asi jiné svezení, než v Trabantu, a že za cenu Trabanta Mercedes těžko pořídíte, u skleníku ten rozdíl v užitné hodnotě každému tak jasný není. Zvláště pokud vybírá skleník poprvé. Ty rozdíly jsou ale stejné jako u aut. A je na zákazníkovi, zda upřednostní nízkou cenu nebo užitnou hodnotu výrobku.
A v čem jsou tedy naše skleníky lepší? Těžko seženete skleník, který by byl pevnější a odolnější, měl delší životnost nebo větší police na pěstování. U našich skleníků nemusíte v zimě kvůli sněhu podpírat střechu, bát se silného větru. Našimi skleníky neprofukuje vítr a dveře jdou lehce otevírat i po mnohem letech provozu. Je to zkrátka velká řada výhod, které jistě oceníte při jejich využívání.
Skleník si většinou nikdo nekupuje na jedno sezónu. Proto si myslíme, že se na skleníku nevyplatí šetřit a je lepší připlatit si pár korun za vyšší užitnou hodnotu. Záleží ale samozřejmě na vás, čemu dáte přednost.

Ceny za dopravu skleníků

Je doprava skleníku opravdu zdarma kamkoliv v ČR?

Ano, za dopravu skleníku v rámci ČR nic neplatíte, ať už vám vezeme skleník do Ostravy, Aše, Brna, nebo třeba Českých Budějovic. Jinak řečeno – všichni zákazníci mají konkrétní skleník za stejnou cenu bez rozdílu. Při výběru skleníku si proto nemusíte lámat hlavu nad tím, jak je to od vás k nám daleko, a zda náhodou za dopravu nezaplatíte víc, než za skleník.
Možná namítnete, že v životě nic není zadarmo, a máte pravdu – náklady na dopravu jsme samozřejmě zakalkulovali do cen skleníků, podobně jako náklady na železo, sklo, energie, mzdy atd. Zdá se nám to poctivější, než lákat zákazníky na nízké ceny skleníků v cenících a pak jim klidně napočítat několik tisíc za dopravu.

Účtujete si něco za vyložení skleníku z auta při dodání?

U naší firmy máte zdarma nejen dopravu, ale i vyložení skleníku na vámi určené místo. Nemusíte se proto obávat, že bychom vám skleník vyložili na ulici před vrátkama a odjeli.
Bohužel některé konkurenční firmy to praktikují tak, že dopravu sice mají zdarma, ale pak si účtují poplatky za každé poponesení zboží. To u nás něco podobného určitě nehrozí! Skleník vám bezplatně vyložíme a odnosíme až na místo jeho uskladnění.

Když si zajistím vlastní dopravu, budu mít skleník levnější?

Nebudete. Možná se to na první pohled může zdát nespravedlivé, ale je třeba si uvědomit, že když si k nám pro skleník přijedete, musíme vám ho extra zabalit (zřejmě nebudete mít na skleník speciální stojany jako máme my) a musíme vám ho pomoc naložit, což je pro naše zaměstnance čas a práce navíc, kterou jim samozřejmě musíme my (nebo respektivě vy) zaplatit. Proto budete mít skleník za stejnou cenu jako ten, kdo si ho nechá dovézt až na svoji zahrádku.
A jen tak mimochodem, tím že si pro skleník přijedete ho ani nebudete mít dřív. Takže proč nenechat všechna rizika a námahu spojenou s dopravou skleníku na nás, že…

Platnost cen skleníků

Co když se změní ceny před dodáním skleníku – nebudu mít skleník dražší?

V žádném případě! Na rozdíl od jiných výrobců jsme schopni garantovat vám cenu, platnou v době objednání skleníku. V praxi to vypadá tak, že od nás dostanete potvrzení objednávky, ve kterém jsou podrobně rozepsány vaše požadavky na skleník a na příslušenství, včetně jednotlivých cen. Je zde uvedena také celková cena za skleník – nedojde-li ke změně objednávky, zaplatíte za skleník maximálně tuto cenu (jinak řečeno, tato záruka ceny znamená, že i kdyby došlo před dodáním skleníku ke zvýšení cen, vás se zdražení týkat nebude a za skleník zaplatíte přesně cenu, uvedenou v potvrzení).

Platí opravdu stejná cena pro skleníky šířky 2,5 a 3 m?

Na první pohled nelogická tvorba cen má jednoduché vysvětlení. Skleníky se konstrukčně navzájem od sebe liší pouze sklonem bočních stěn. Jinými slovy – skleníky šířky 3 metry jsou dole jakoby více rozkročené, takže šířka ve spodní části je pak o půl metru větší. Co je ovšem nejdůležitější; u obou typů skleníků je stejná spotřeba materiálu (boční i střešní tabule mají stejnou velikost) a není proto nutné dělat rozdíly při tvorbě cen.
Pro vás, naše zákazníky, to má jasnou výhodu – pokud nejste omezeni místem volte raději 3-metrovou šíři. Za stejnou cenu získáte mnohem více místa na pěstování rostlin!

Ceny skleníků a DPH

Uvádíte všechny ceny včetně DPH?

Samozřejmě – ve všech našich cenících (není-li uvedeno jinak) je součástí ceny i platná daň z přidané hodnoty. Nepřijde nám totiž férové uvádět ceny bez DPH jen proto, že tak opticky vypadají nižší. Stejně nakonec ve finále budete muset zaplatit jak cenu za skleník, tak i daň z přidané hodnoty (kterou poté my jako firma za vás odvádíme státu).

Nejsem plátcem DPH, tak proč vám musím DPH platit?

Termín "plátce DPH" je trochu zavádějící. Ve skutečnosti se nejedná o toho, kdo DPH platí, ale o toho, kdo zaplacené DPH odvádí státu. Daň z přidané hodnoty proto musí platit všichni zákazníci bez rozdílu.
V praxi to funguje tak, že my jako plátci DPH jsme povinni ke každé účtované ceně skleníku připočítat navíc 21 % daň z přidané hodnoty. Vy jako zákazníci pak kromě ceny za skleník platíte ještě státu tuto daň (kterou si samozřejmě nemůžeme nechat, ale musíme ji odvést státu). Jen pro ilustraci, jak je tato daň velká: pokud za skleník zaplatíte např. 30 000 Kč, pak z této částky patří státu 5 208 Kč. A pak že u nás nejsou velké daně :-(

Jsem plátcem DPH; dostanu od vás doklad k uplatnění DPH?

Každý náš zákazník dostane doklad, na kterém je uvedená cena za skleník i výše DPH. V případě nižší placené částky (např. nákup samostatného příslušenství) lze tento doklad použít jako zjednodušený daňový doklad. Pro vystavení klasického daňového dokladu nám budete muset sdělit další potřebné údaje, tj. název, sídlo, IČO a DIČ vaší firmy. Pokud nám tyto údaje sdělíte před dodáním skleníku, můžeme vám doklad přivézt zároveň se skleníkem; jinak vám ho pošleme dodatečně po dodání skleníku.

Dáte mi na skleník slevu, když od vás nebudu chtít doklad?

Možná jste se setkali s firmou, která svým zákazníkům nabízí slevu v případě prodeje tzv. "bez papíru". My nic takového rozhodně nenabízíme. Nejenže to není legální, ale svým způsobem to svědčí i o "poctivosti" takové firmy. Myslíme si totiž, že firma, která dokáže bez skrupulí ošidit stát na daních (a o ničem jiném ta sleva není), dokáže stejným způsobem ošidit i zákazníka na kvalitě svých výrobků či služeb. Je to takové znamení pro zákazníka, co od firmy může očekávat…
U nás to děláme jinak – snažíme se dávat zákazníkům slevy i „s papírem“ :-)

Ceny za montáž skleníků

Musím platit zvlášť za montáž příslušenství?

Nemusíte. V ceně za montáž skleníku je zahrnuta i montáž objednaného příslušenství. Jedinou výjimkou jsou kotvící piloty – pokud si objednáte sadu kotvících pilot zároveň s montáží skleníku, zahrneme vám částku za instalaci pilot do země automaticky do ceny montáže (jinými slovy, montáž skleníku je pak o něco málo dražší).
Aby naše odpověď byla úplná, zbývá ještě dodat, že u záhonového chodníku vám pouze ukážeme, jakým způsobem se spojují jeho jednotlivé díly, neboť samotné položení chodníčku do skleníku je možné až po celkových úpravách půdy (které si provádíte vy po montáži skleníku).

Některé firmy si účtují kromě ceny za montáž i různé příplatky za vícepráce; co vaše firma?

To je u mnoha firem bohužel rozšířená praxe, že mají nízkou cenu za montáž, ke které připočítávají spoustu nejrůznějších příplatků za každou maličkost, takže ve finále se člověk nestačí divit, kolik musí za montáž zaplatit.
Takovéto podrazy našim zákazníkům samozřejmě neděláme. Naše cena za montáž je pevně daná; ve výsledném součtu nezaplatíte ani o korunu navíc oproti ceně, uvedené v potvrzení objednávky.

Co když (např. kvůli nepřízni počasí) nesmontujete skleník v jeden den; nebudu muset připlácet za montáž v náhradním termínu?

Za normálních okolností skleník smontujeme hned při dodání. Může se ale stát, že např. uprostřed montáže začne pršet a není možné skleník zasklít. V takovém případě se s vámi domluvíme na náhradním termínu, ve kterém montáž dokončíme.
Že vás to nebude stát ani korunu navíc, snad ani nemusíme říkat – to je u naší firmy samozřejmost :-)


Chtěli byste se zeptat na něco jiného? Byla některá z odpovědí málo podrobná? Všechny vaše dotazy rádi zodpovíme – stačí, když nám napíšete nebo ještě lépe zavoláte na naše číslo +420776200203 a společně to probereme.


Napište nám

Odesláním formuláře souhlasíte se Zásadami zpracování osobních údajů.
Scroll to Top
Omlouváme se, ale zeptat se vás na to musíme...

Dáte nám souhlas s použitím souborů cookies při prohlížení stránek na našem webu?

Kromě nezbytně nutných cookies používáme i statistické, analytické a marketingové, aby prohlížení našich stránek pro vás bylo co nejpřínosnější. Pokud si ale chcete dát práci a vybrat pro souhlas jen některé soubory cookies, máte samozřejmě možnost.

×